i-Commerce

Marketing, internet, e-commerce

BiznesMarketing

Właściwa komunikacja jest warunkiem sukcesu w biznesie.

Reputacja Twojej firmy jest nie tylko związana z Twoimi obrotami. Ale nie każdy przedsiębiorca może sobie pozwolić na wynajęcie agencji komunikacyjnej! Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zyskać widoczność i wiarygodność.

Nie czekaj, aż ktoś do Ciebie zadzwoni, odezwij się!

Wielu przedsiębiorców ma tendencję do myślenia, że rozgłos ich firmy nadejdzie, gdy ich firma będzie u szczytu sukcesu gospodarczego. Ale jest wręcz przeciwnie. Bierne oczekiwanie na to, że media będą Cię obgadywać lub myślenie, że nie masz prawa do przekazywania swojej wiedzy, reagowania na nowości w Twojej branży lub dzielenia się swoim doświadczeniem jako przedsiębiorca – to wszystko było przed pojawieniem się sieci społecznościowych! Ich przewaga? Stanowią one dostępną i horyzontalną platformę komunikacyjną. Dają one każdemu możliwość bezpośredniego, bezpłatnego wyrażenia swoich opinii i zobaczenia, jak ich słowa są przekazywane ludziom, którzy mają wspólne zainteresowania (potencjalnie Twoim potencjalnym klientom!), ale także mediom. Kluczem jest tu bycie aktywnym, a nie pasywnym. Potencjalni klienci w skrócie. Rezultat: rosnące obroty i coraz większa widoczność w mediach.

Bierz udział w konferencjach lub wideokonferencjach.

Kiedy chcesz zdobyć rozgłos, nie zapominaj, że wymaga to również uznania ze strony rówieśników. Konferencje branżowe lub te szeroko związane z Twoją dziedziną działalności są do tego idealnym miejscem. Wraz z lockdownem, pojawiła się nowa forma konferencji: wideokonferencje. Pozwala to na bezpośredni kontakt z prelegentami i można wykorzystać tę okazję do stworzenia trwałych więzi, a przede wszystkim do zwiększenia widoczności swojej firmy. Jeśli jesteś prelegentem, upewnij się, że pracujesz nad swoim wystąpieniem, będąc jasnym, interaktywnym, pewnym siebie i jednocześnie skromnym. Nie wahaj się również korzystać z multimediów. Chodzi o to, by odbiorcy łatwo zrozumieli, co mówisz, a jednocześnie poczuli do ciebie sympatię. Jeśli jesteś widzem, jest to okazja do nawiązania kontaktów poprzez rozmowy z uczestnikami. To zależy od wydarzenia, ale może być obecny jeden lub więcej mediów. W szczególności prasa B2B. Przy odrobinie szczęścia będziesz mógł spotkać się z dziennikarzem i porozmawiać z nim o swojej firmie.

Pozwól się wypowiadać tym, którzy już wcześniej poznali Twoją firmę.

Są oni Twoimi cennymi ambasadorami i z pewnością będą wiedzieć, jak komunikować się o Twojej firmie lepiej niż Ty sam! Kim oni są? Nie szukaj daleko: Twoi przyjaciele, rodzina, zwolennicy sieci społecznościowych i Twoi pierwsi klienci. Ich głos jest cenny z dwóch powodów. Pierwszym z nich jest to, że pomogą Ci ulepszyć Twój produkt lub usługę dzięki swoim opiniom. Drugim jest to, że będą one naturalnie reklamować się wokół nich. A wiemy, jak duży wpływ ma opinia znajomego na akt zakupu i ostatecznie reputację firmy i jej menedżera. Możesz nawet zaoferować swoim najbardziej lojalnym ambasadorom możliwość złożenia zeznań na Twojej stronie internetowej lub w sieciach społecznościowych. Może to być w formie pisemnego referencji, tweeta, postu lub wideo. Innym sposobem na powiedzenie, że świadomość jest budowana od pierwszego kręgu, a nie odwrotnie!