i-Commerce

Marketing, internet, e-commerce

Bez kategorii

Jak stworzyć dobry branding?

Branding – czyli budowanie świadomości marki to jeden z głównych elementów, jakie powinniśmy opracować, kiedy będziemy startować z jakimś biznesem, dlaczego?


Jak sama nazwa mówi – budowanie świadomości marki, czyli musimy pracować nad tym jak klient będzie nas widział i odbierał, oraz co o nas będzie wiedział.

Jednak od czego taki branding rozpocząć?

Skuteczny branding warto zacząć od przeprowadzenia analizy wyjściowej, która pozwoli ustalić nam kilka ważnych elementów.

Planowanie brandingu

Przy planowaniu brandingu powinniśmy zwrócić uwagę na takie rzeczy jak wartość, czyli to co oferujemy klientowi, chodzi tutaj o rozwiązanie problemu.
Nie oszukując się, wiemy, że prowadzenie biznesu to rozwiązywanie problemów, musimy wiedzieć, że my nie sprzedajemy „czegoś”, tylko sprzedajemy usługę, bądź produkt który ma przenieść klienta z punktu A w którym obecnie się znajduje do punktu B, w którym chce się znaleźć.
Dlatego musimy mu zaoferować odpowiednią wartość która spełni jego cel i oczekiwania.

Następną kwestią jest strategia marketingowa, czyli pomysł dzięki któremu będziemy mogli się promować, czy to reklama na Facebook, płatne reklamy, kursy, czy też inne sposoby, musimy wziąć to pod uwagę układając plan brandingu, oraz bardzo dokładnie przeanalizować to.

Trzecim czynnikiem który należy wziąć pod uwagę planując branding jest planowany rozwój, istotne jest aby patrzeć przyszłościowo na swój biznes, całą markę jaką budujemy.
Warto zaplanować ruchy jakie chcemy wykonać, oraz wszystkie pomysły spisywać na kartce czy w notatniku w telefonie, w późniejszym czasie możemy je analizować z naszym teamem, bądź sami i wykreślać pomysły nieciekawe a zostawiać pomysły które mogą pozytywnie zaowocować.

Projektowanie marki

Projektowanie marki, jest niezbędnym elementem całego brandingu, musimy dokładnie opracować naszą markę, a więc musimy ustalić takie rzeczy jak nazwa marki, promocja, styl, czy choćby logo które powinno być naszym znakiem rozpoznawczym.

Warto te wszystkie rzeczy przeanalizować i opracować przy pomocy naszego zespołu z którym współpracujemy, wtedy możemy wymyślić bardzo ciekawe i niestandardowe rozwiązania.
Naszym celem jest aby było widać skuteczny branding, dlatego trzeba nad tym pracować i cały czas to rozwijać.